Spanningshoofdpijn

Hoe wordt spanningshoofdpijn minder? Spanningshoofdpijn kan plotseling ontstaan en kan zich op diverse manieren voordoen. Spanningshoofdpijn geeft een gespannen en dreunend gevoel. Een veelvoorkomend fenomeen is dat er druk achter uw ogen kan ontstaan. Het komt niet vaak voor maar in het ergste geval kan spanningshoofdpijn weken duren… Hoe kunt u de pijn verminderen en wat moet u daar voor doen?

Hoe ontstaat spanningshoofdpijn?

De wetenschap weet tot op heden nog niet precies hoe spanningshoofdpijn ontstaat. Stress, vermoeidheid en angst kunnen bijdragen aan het ontstaan van spanningshoofdpijn, maar de wetenschap weet het dus niet geheel zeker. Er zijn bepaalde mensen die er al hun hele leven last van hebben. Maar het is erg belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Wat wel duidelijk is voor de wetenschap, is dat spanningshoofdpijn in verbinding staat met spanning in het hoofd, de schouders en de hals.

Spanningshoofdpijn, te behandelen via 3 aspecten

Als u een afspraak maakt bij Fysio Barendrecht behandelen we spanningshoofdpijn op 3 aspecten. Namelijk houding, kracht en ontspanning. Daarnaast krijgt u bij ons oefeningen mee voor thuis om verkrampte spieren te laten ontspannen. Ook besteden wij aandacht aan het vloeiend houden en het verstevigen van zwakke spieren. Als u benieuwd bent naar deze behandelingen kunt u ons altijd bellen of een afspraak maken. Blijf niet te lang lopen met spanningshoofdpijn! U kunt zich beter bij ons voor een eerste kennismaking aanmelden en er iets tegen doen!

Overzicht van de 3 aspecten

• Wij richten ons op vier aspecten: houding, ontspanning, souplesse en kracht.
  • U leert uw manier van bewegen en uw houding te verbeteren.
  • U krijgt oefeningen van ons die uw verkrampte spieren helpen te ontspannen, die uw spieren vloeiend houden en die kracht geven aan uw spieren die verzwakt zijn geraakt.