Taping

Wat is medical taping? Het is een methode waarbij bepaalde delen van het lichaam worden ondersteund, met name het spierstelsel en de lichaamseigen genezingsprocessen. Tot slot heeft het invloed op neurologische en circulatoire systemen en dat zonder het verstoren van lichaamsbewegingen.

Wanneer kan taping helpen?

Medical taping kan helpen bij klachten als:

• Hooikoorts en menstruatie klachten
  • Het activeren van de bloed en lymfecirculatie (lymfoedeem of zwelling)
  • (directe) pijndemping
  • Verbeteren van de huidstructuren en spierfuncties
  • Stimuleren van het herstel van littekens
  • Ondersteuning gewrichtsfunctie
  • Stimuleren natuurlijk herstel na blessure

Spieren hebben niet alleen bewegen als functie, daarnaast zijn spieren ook belangrijk voor de bloedsomloop, lymfestelsel en lichaamstemperatuur. Wanneer de spieren niet op de juiste manier functioneren, kan het in gevallen verholpen worden met elastische tape. Deze taping zal er voor zorgen dat spieren weer op de juiste manier werkzaam zijn.

Welke tape wordt er gebruikt bij Fysio Barendrecht?

De tape die wij gebruiken bij Fysio Barendrecht is van 100% textiel, daarnaast is de tape latex-vrij en antiallergisch. De rekbaarheid van het tape is 140%, waardoor de bewegingsvrijheid in stand wordt gehouden daarnaast is de tape watervast, waardoor douchen of zwemmen geen problemen met zich mee brengt.

De tape tilt de huid een beetje op, wat goed is voor de doorbloeding van de spieren. Daarnaast vermindert het de druk op de zenuwen, wat directe pijndemping veroorzaakt.