Mulligan therapie Barendrecht

Mulligan therapie Barendrecht kan de uitkomst bieden voor uw pijnklachten. ulligan is een effectieve manier van fysiotherapie om de patiënt zo snel mogelijk pijnvrij te laten bewegen. Het doel van deze mobilisatietechniek is om de gewrichten, spieren en banden in hun natuurlijk stand te brengen. Zodat het lichaam gebruikt kan worden zoals het eigenlijk bedoeld is en u niet langer beperkt wordt door pijnlijke bewegingen. In de gedachtegang van de therapie is een samenwerking te vinden tussen het actief bewegend lichaam en de passief sturende fysiotherapie. Mulligan therapie is uiterst geschikt in combinatie met manuele therapie. Het verschil met manuele therapie is dat bij Mulligan therapie van de patiënt zelf actieve bewegingen gevraagd wordt, bij manuele therapie is dit niet het geval.

Welke soort klachten kunnen behandeld worden door middel van mulligan therapie?

De Mulligan methode is voor iedereen die last heeft van gewrichtsproblemen. U kunt zich hebben verstapt of een verkeerde beweging hebben gemaakt. Vaak is hierbij geen oorzaak te vinden op röntgenfoto’s of scans, maar heeft u wel last van pijn bij beweging. Mulligan therapie is in brede zin geschikt voor klachten aan het bewegingsapparaat. Een aantal van deze voorbeelden zijn:

– Hoofdpijn
– Heupklachten
– (lage) Rugklachten
– Nekklachten
– Hand en pols klachten
– Knieklachten
– Schouderklachten
– Voet en enkelklachten

Zo is te zien dat veel klachten verholpen kunnen worden door middel van Mulligan therapie! Na een behandeling is er dan ook direct resultaat te voelen.

Herkent u een van de bovengenoemde klachten? Dan kunnen we bij Fysio Barendrecht met behulp van het Mulligan therapie u de uitkomst bieden om weer pijnvrij te bewegen.

Mulligan therapie Barendrecht

Historie Mulligan therapie

De grondlegger van het Mulligan Concept is de bijna 85 jaar oude Brian Mulligan, een fysio- en manueel therapeut uit Nieuw Zeeland. Al sinds begin jaren ’90 is op internationaal niveau veel wetenschappelijk onderzoek verricht naar de werking van het Mulligan Concept.
Belangrijke principes voor zijn behandeling zijn:

– De behandeling moet 100% pijnvrij worden uitgevoerd.
– De patiënt heeft een actieve rol tijdens de behandeling.

Meer informatie of een afspraak maken voor Mulligan therapie in Barendrecht?

Weekenden en avonden: Op afspraak

Contactformulier