Shockwave

Wat is Shockwave?  Het is een behandeling die vaak wordt ingezet bij chronische en hardnekkige blessures, waarbij iemand op weefselniveau wordt behandeld

Fysio aan huis heerjansdam

Hoe werkt een shockwave behandeling?

Allereerst wordt bepaald waar het probleem zit. Vervolgens zal er een gel aangebracht worden op de desbetreffende plek op het lichaam, ierdoor worden de geluidsgolven beter opgevangen bij het pijnpunt. Het apparaat zal op uw lichaam worden aangebracht met verschillende frequenties en intensiteit.

De energie die door het apparaat wordt afgegeven, wordt via de behandelkop opgenomen in het pijnlijke weefsel. Het lichaam reageert hierop door verschillende herstel stimulerende stoffen vrij te maken. Sommige stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na en andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening. Beide reacties resulteren in een snel weefselherstel.

Shockwave

Welke pijnklachten kunnen verholpen worden?

Dit zijn enkele aandoeningen die behandeld kunnen worden met shockwave therapie:

Fysiotherapie Barendrecht, gericht op jou als persoon

Wat Fysiotherapie Barendrecht anders maakt is dat wij als kleinschalige fysio praktijk de tijd voor je nemen. Jouw persoonlijke klachten en wensen staan centraal, net als jouw levensstijl. Wij kijken verder dan alleen het lichamelijke probleem dat nu de kop opsteekt, maar geven je bijvoorbeeld ook advies als jij een veeleisende fysieke baan hebt. De behandeling wordt volledig aangepast op jouw persoonlijke situatie. Hierdoor is het zelfs mogelijk dat wij je aan huis behandelen als je geen tijd hebt om langs te komen of wanneer je het huis niet uit kunt. De behandeling begint met een intake gesprek, waarna we een deskundig behandelplan op kunnen stellen.