Shockwave

Shockwave? Een behandeling wordt vaak ingezet bij chronische en hardnekkige blessures, hierbij zal iemand op weefsel niveau worden behandelt.

Fysio aan huis heerjansdam

Hoe werkt een shockwave behandeling?

Als eerst zal worden bepaald waar het probleem zit. Vervolgens zal er een gel aangebracht worden op de desbetreffende plek op het lichaam, hierdoor zullen de geluidsgolven beter worden opgevangen op het pijnpunt. Het apparaat zal op uw lichaam worden aangebracht met verschillende frequenties en intensiteit.

De energie die wordt afgegeven door het apparaat wordt via de behandelkop opgenomen in het pijnlijke weefsel hierop reageert het lichaam, dit komt door het vrijmaken van verschillende herstelstimulerende stoffen. Sommige stoffen bootsen een milde ontstekingsreactie na en andere stoffen stimuleren het herstel van het weefsel en verbeteren de doorbloeding op de plaats van de aandoening. Beide reacties resulteren in een snel weefselherstel.

Shockwave

Welke pijnklachten kunnen verholpen worden?

Dit zijn een aantal aandoeningen die verholpen kunnen worden met shockwave behandelingen

Fysiotherapie Barendrecht, gericht op jou als persoon

Wat Fysiotherapie Barendrecht Carnisselande anders maakt is dat wij als kleinschalige fysio praktijk de tijd voor je nemen. Jouw persoonlijke klachten en wensen staan centraal, net als jouw levensstijl. Wij kijken verder dan alleen het lichamelijke probleem dat nu de kop opsteekt, maar geven je bijvoorbeeld ook advies als jij een veeleisende fysieke baan hebt. De behandeling wordt volledig aangepast op jouw persoonlijke situatie. Hierdoor is het zelfs mogelijk dat wij je aan huis behandelen als je geen tijd hebt om langs te komen of wanneer je het huis niet uit kunt. De behandeling begint met een intake gesprek, waarna we een deskundig behandelplan op kunnen stellen.