Hoe verminder ik pijn?

Hoe kunt u pijn verminderen? Er zijn diverse methoden om lichamelijke of geestelijke pijn te verlichten.

Fysio aan huis heerjansdam

Iedereen ervaart wel eens pijn, maar hoe kunt u deze verminderen?

Wat is nou de beste manier om pijn te verminderen? Er zijn verschillende manieren om pijn in het lichaam of geest te verminderen. U kunt pijn verminderen met medicatie zoals: paracetamol, ibuprofen (ontstekingsremmend) of een ander middel. Het is niet verstandig om dit dagelijks in te nemen, de bijwerkingen kunnen ernstig zijn en als u ze dagelijks slikt kunnen ze zelfs pijn veroorzaken. U kunt uzelf afleiden met positieve gedachten. Deze gedachten kunnen ervoor zorgen dat u minder gefocust bent op de pijn.

”Hoge of lage pijngrens bestaat niet. Er is geen standaard voor pijnervaring”

Welke veel voorkomende klachten behandelen wij bij Fysio Barendrecht?

Zoals u heeft kunnen lezen, zijn er verschillende aanleidingen voor een bezoek aan de fysiotherapeut. In grote lijnen zijn klachten in te delen in blessures, chronische pijn en/of klachten. In sommige gevallen is de aanleiding voor uw klacht heel duidelijk, zoals een ongeval of ziekte. In andere gevallen heeft u de hulp van een fysiotherapeut nodig om samen de oorzaak van uw klacht te achterhalen. Op deze manier kunnen herhaling van de klachten in de toekomst voorkomen worden. Wat uw verhaal ook is, onze fysiotherapeuten helpen u aan de oplossing voor uw klachten.